Saturday 16 February 2019

Zaterdag de 16de februari - de downtime blog.

Dit is de downtime blog, een blog voor mensen die niet naar mijn podcast kunnen luisteren, ik probeer zo spontaan mogelijk te schrijven -zoals ik praat, de ideeën die ik hier neerpen zijn gewoon wat in mij opkomt à la minuut, niet vooraf uitgedacht - gewoon een gedachtestroom dat ik zonder al teveel na te denken neerpen. Dus wees niet té kritisch wat betreft spelling en grammatica , ik ben ook allochtoon, dus ik heb uitvluchten genoeg ;-) 

Welkom. 

Het is zaterdag de 16de feb. het is ongeveer 14 uur als ik dit schrijf en straks moet ik naar Rotterdam om een comedy optreden te doen, vanavond ben ik MC - de optreden gaat door in Cultuur Café ‘De Machinist’ - een plek waar ik nog een aantal keer ben geweest, momenteel voel ik me moe en ben ik niet zo enthousiast voor de vrij lange verplaatsing maar eens ik er ben zal het wel ‘vlotte’ hoop ik. 
Gisteren was ik met Wouter Monden en Johnny Trash in Zoerle -Parwijs (Westerlo) in zaal ‘Zoerla’ - wat een woordspeling is met Bourla... verdere gelijkenissen tussen de twee zalen zijn er niet - De Bourla in Antwerpen is een grandioos theaterzaal, de Zoerla is een gewezen veilingzaal die nu multi functionele evenementenhal is. Niet echt geschikt voor comedy eerder voor dansavonden, muziekoptredens enz het valt een beetje te groot uit om een ideale accoustiek te hebben voor acts zoals wij die het van gesproken teksten moeten hebben, maar het lukte wel ongeveer... we hebben daar in de buurt veel opgetreden de laatste tijd en het was te zien aan het publieksaantallen gisteren. 
Het is een drukke week geweest al bij al maandag in Roeselare, dinsdag workshop geven in Berchem, donderdag in Grembergen, gisteren in Zoerle-Parwijs (Westerlo) dus, en vanavond sluit ik mijn week af in Rotterdam. 

Volgende week heb ik drie Engelstalige optredens -woensdag in mijn eigen comedy club in Antwerpen ‘Stand-up Antwerp’ en dan donderdag naar Hongarije voor optredens in Budapest en dan een paar honderd kilometer met de bus richting Bratislava om daar nog eens in het engels op te treden, een mens komt overal met deze stand-up comedy ‘life-style’. 

Maar nu is het zaterdag, en de zon schijnt, hoe zalig is dat? heerlijk om na een lange donkere winter ergens in de zon te gaan zitten met de ogen dicht en met de gezicht richting zon effe te genieten, yeah baby!! 
Eventjes wegdromen ,niet denken aan eventuele problemen of zorgen, de zon en de vitamientjes hun werk laten doen. Des te meer besef ik op zo’n moment hoe erg het is hoe wij mensen omgaan met deze prachtige planeet waarop wij mogen leven. De natuur geeft ons alles wat wij nodig hebben om een gelukkig en tevreden leven te hebben. Als de zon schijnt hebben we geen nood aan de ‘ticker-tape van ergernissen’ die Twitter heet, we hebben de narcistiche fotos en posts van Instagram en Facebook niet nodig om ‘te genieten’ trouwens ik vraag me af of er mensen zijn die echt ‘genieten’ van social media, of is het gewoon een tijdverdrijf voor mensen die zich vervelen in deze wereld waar ons basisbehoeften al ruim voorzien zijn (in het westen toch). 
Bollocks to Brexit, bollocks to Trump, Bollocks to social media  denk ik, vandaag schijnt de zon, het geeft terug hoop. 

De natuur is mooier als gelijk wat dat de mens kan creëren, mooier als gelijk welke schilderij of gebouw. Punt. 

Vanochtend heb ik een uur of twee in de tuin wat gewerkt, werken is dat niet echt, het is eerder ontspannend, het was gewoon alles een beetje klaar maken voor de onvermijdelijke aankomst van de lente - als je ziet hoe alles begint tot leven te komen kan je enkel ons planeet bewonderen. De zon is een bonus -het maakt mensen blij na zo’n donkere,lange winter. Er wordt meer gelachen en gepraat op de markt een paar straten hier vandaan. Zalig. 
Vanavond ga ik naar Rotterdam om mensen te doen lachen en ze blij te maken- de zon is al reeds bezig met de ‘publieks opwarming’ ik denk dat het een goede avond gaat worden. 
See ya!



No comments:

Post a Comment