Monday 16 November 2020

Lockdown Dagboek.

 Lockdown Diary. 


7:00  De wekker loopt af, ik sta op, ‘vroeg begonnen is half gewonnen’ nooit vergeten. 


7:30 Gedoucht en al aan de koffie, mijn eerste gedachte ‘Waarom ben ik om 7:00 uur opgestaan in godsnaam’. 


8:00 Samen met mijn derde tas koffie beluister ik het nieuws op de radio, ik besef dat ik alle nieuws over Corona kotsbeu ben, idem Trump - Brexit - en de meningen van iedereen die geïnterviewd wil worden ’s morgens op de radio na het nieuws van 8:00 uur. 


8:30  Ik plan mijn dag en merk dat ik weinig plannen heb, ik denk dat ik veel ga lezen vandaag. 


9:00 Mijn plan is aangevuld, ik ga wandelen en nu onmiddellijk, als ik het Coronavirus wil overleven als oudere man moet ik fit blijven, in beweging blijven, ik schrijf ‘it’s harder to hit a moving target’ op een papiertje en pin het tegen mijn prikbord. 


10:00 De wandeling viel tegen, het regende, ik besefte dat één van mijn wandelschoenen lekt. Het oorverdovende geluid van de Antwerpse ring stoorde ook, (note to self) ik zou -zelfs zonder Corona- een mondmasker moeten dragen als ik geen vuile Antwerpse lucht in mijn longen wil.


10:30 Ik worstel met de beslissing om nieuwe wandelschoenen online of in de winkel te kopen. Ik wacht met de finale beslissing, tenslotte ooit stopt het met regenen en dan zijn mijn huidige schoenen goed genoeg. 


11:00 Ik ga een uur lezen, De Knack van vorig week ligt er nog onaangeroerd, ik focus (see what I did there? ) daarop het komende uur. 


12:00 Een aantal interessante artikels uit De Knack hebben mij doen nadenken en mijn standpunten herzien. Ik ga mezelf aan ‘zelfkritiek’ onderwerpen (zodra ik tijd heb).


12:30 Lunch. Ik moet kiezen, ga ik voor een heel gezonde lunch met voedsel die mijn weerstand opbouwt en mij voorziet van al het nodige om sterk te blijven of geef ik toe aan ‘goesting’ - als inwijkeling verkies ik om mijn wil om ‘in te burgeren’ te tonen, ik ga voor ‘goesting’. 


13:30 Het is lang geleden dat ik gemediteerd heb, om een namiddag vol studie en zelfkritiek in te zetten, begin ik daarmee. 


14:45 Blijkbaar is mediteren ook goed tegen slapeloosheid, ik ben nu goed uitgerust in alle geval. 


15:00 Mails gecheckt - niets, social media gecheckt - niets en de brievenbus is ook leeg. Eindelijk kan ik nu relaxen en aan mijn -zelf opgelegde- studie ‘kortverhalen schrijven’ beginnen.


15:10 Eerst een tas thee maken, groene thee, het hoort erbij vind ik. 


16:00 De eerste opdracht van mijn ‘online cursus’ schrijven is om een ‘autobiografische fictieve’ verhaal te schrijven van niet minder dan 700 en niet meer dan 1000 woorden. Ik dacht een tegenstelling gemerkt te hebben in ‘autobiografisch’ en ‘fictief’ maar ik vergis me - een verhaal schrijven over iemand die mijn karaktertrekken heeft bedoelen ze. Hier moet ik eventjes over nadenken, ik denk dat schrijven beter ’s morgens vroeg zal lukken. 


16:30 Ik moet dringend naar de winkel, verschillende ingrediënten voor het avondmaal ontbreken, merk ik. 


17:30 Totaal gestresseerd kom ik terug van de winkel, teveel mensen, teveel mensen met maskers onder hun neus, teveel mensen die het concept van geduldig aanschuiven niet snappen en de kamillethee was op. Ik beeld mij in dat het zo moet geweest zijn vroeger in het oostblok (zonder maskers dan).



18:00 Ik begin aan het avondeten, het wordt een groenten en gebakken rijst schotel uit het boek van Jamie Oliver. Ik heb niet alle kruiden die vereist zijn, maar ik improviseer. 


19:00 Ik maak een lijst van kruiden die ik morgen moet halen in de winkel, terwijl ik water drink, veel water, het eten was lekker maar pikant. 


19:30 ik ga mijn eten laten zakken terwijl ik één aflevering kijk van de IJslandse serie ‘Trapped’ op Netflix. 


00:30 De laatste twee afleveringen kijk ik straks na het 7:00 uur Journaal.  







No comments:

Post a Comment